Vedtekter for kraftfondet i Voss herad

Vedtekne i Voss heradsstyre 15.12.22.

Heimel, kapital, avkastning og oversikt konsesjonar.

  1. Fondskapital:
    1. Kraftfondet

Næringsfond (grunnkapital) på kr. 90.000,- og garantifond på kr. 10.000,- er innbetalt i medhald av konsesjonsvilkåra for Evanger kraftverk ved kongeleg resolusjon av 04.03.1966. Fondskapitalen er urørleg og står på eigen konto i bank.

  1. Voss Ullvarelag

Grunnkapital på kr 220.000 kr pr 01.01.2018, er innbetalt i medhald av godkjenning av Stiftelsestilsynet. Fondskapitalen skal veksa for ikkje å tapa seg i verdi over tid.

Fondskapitalen skal veksa årleg med 5000 kr pr. påbegynt 100.000 kr i grunnkapital og er urørleg. Så lenge grunnkapitalen er under 300.000 skal det årleg leggjast til (2x5000) 10.000 kr . Så lenge grunnkapitalen er under 400.000 skal det årleg leggjast til (3x5000) 15.000 kr osv.

  1. Avkastning:

Avkastninga er årlege konsesjonsavgifter gitt som vilkår ved kraftutbygging i Voss kommune og renter og anna avkastning av fondskapitalen.

3. Oversikt konsesjonar:

 

 

Kraftverkseigar

 

 

Kraftverk

 

 

Konsesjonsdato               Yting%

 

 

(2010)

Hardanger Energi

Folkedal

2/7-1942

0,2

Voss Energi

Hodnaberg

13/7-1928

7,0

BKK Produksjon AS

Dale

13/7-1928, 1948,1962,1964

32,6

 

Evanger

4/3-1966

43,5

 

Fosse

13/7-1928,1948,1962,1964

8,4

 

Kaldestad

13/7-1928,1948,1962,1964

5,8

 

Oksebotn

4/3-1966

1,0

Statkraft Energi AS

Bjølvo

7/4-2000

0,3

 

Hove

27/6-1969

0,5

 

Målset

27/6-1969

0,1

 

Refsdal

27/6-1969

0,6

 

Føremål

  1. Kraftfondet skal nyttast til næringsføremål i Voss herad, som til dømes støtte til verksemder, tilrettelegging for næringsutvikling i regi av kommunen, stadutvikling og ulike typar utviklingsarbeid med meir. Fondet kan nyttast til kommunale investeringar i varige driftsmidlar. Tiltak som er i samsvar med kommunale planar bør prioriterast.
  2. Kraftfondet skal stimulera næringstiltak til beste for husdyrbruket, der særleg sauehaldet er prioritert. Det kan vera til einskildpersonar eller lag, etter søknad, for innsats som vert gjort eller forsøk som vert drive for fremjing av husdyrbruket.
  3. Fondsmidlane kan ikkje nyttast til å dekka dagleg drift av kommunen, bortsett frå renter og avdrag på investeringar som er gjort i samsvar med fondet sitt føremål.
  4. Unntak er også avlønning av næringsjef eller tilsvarande for å forvalta fondet.
  5. Det kan heller ikkje gjevast støtte til verksemder for å dekka avdrag og renter på lån eller dagleg drift.
  6. Prosjekt som kan vera med å skapa arbeidsplassar til kvinner og ungdom bør prioriterast. Likeeins bør nyetablerarar prioriterast.

 

Vedtak 15.3.22 sak 12/22

Med avgrensa midlar i Kraftfondet kan det vera ein føremon å prioritera opp dei tiltaka som har

direkte positiv innverknad på sysselsetting og busetnad i heradet, og prioritera ned andre tiltak.

 

Inntil nye vedtekter ligg føre ber Kraftfondet Rådmannen i tillegg leggje vekt på følgjande i landbruket jf. dei tre punkta som er skissert i saksutgreiinga:

  • Større investeringar
  • Faste installasjonar
  • Konkrete klimatiltak som reduserer utslepp i landbruket

Viser også til punkt 5 i vedtektene.

  • Kraftfondet ønskjer ikkje å prioritera:
  • Vedlikehald av hus og bygningar, som ikkje er definert som driftsbygning
  • Lausøyre og utstyr (maskiner, traktor og liknande)

 

Stønadsformer

  1. Stønad kan gjevast som tilskot og lån. Lån kan vera rentefrie. Tilbakebetalingsplan for lån skal fastsetjast i løyvingsvedtak.
  2. Midlane bør ikkje nyttast til aksjeteikning i private verksemder. Dersom det vert teikna kommunale aksjar, kan dette utgjera inntil 30 % av aksjekapitalen. Denne avgrensinga gjeld ikkje utviklingsselskap, utleigebygg og liknande som kommunen etablerer i samarbeid med private interessentar.
  3. Kraftfondet ber om tilbakemelding innan eit år frå tilsegns-mottakar som har fått løyvingar frå Kraftfondet.

 

Stønadsvilkår

  1. Før søknad om stønad vert handsama skal det liggja føre ei skriftleg utgreiing om tiltaket.
  2. Verksemder skal normalt utarbeida ein forretningsplan (forretningside, personopplysningar, produkt/teneste og produksjon, marknad, marknads- og salsaktivitetar, budsjett, kapitaltrong, finansiering, organisering og administrasjon av verksemda)
  3. Prosjekt skal normalt utarbeida ein prosjektplan (bakgrunn, mål/ hensikt, eigar, prosjektleiar, framdriftsplan (oppstart-avslutning), kostnad og finansiering.
  4. Bruken av fondet må vera i samsvar med det internasjonale regelverket Noreg har slutta seg til på statsstøtteområdet.

 

Forvalting

  1. Heradsstyret delegerer avgjerdsmynde i kraftfondsaker til styret for Kraftfondet. Medlemar i styret for Kraftfondet er 1 medlem frå kvart hovudutval og 5 representantar frå heradsstyre.
  2. Møte i Kraftfondet er opne møte med dei unntak som følgjer av Offentleglova, Forvaltningslova eller anna lovverk.
  3. Dersom det er aktuelt å nytta fondsmidlar som finansieringskjelde i kommunebudsjettet, skal Formannskap, plan og økonomi i budsjettprosessen senda saka til fondsstyret for tilråding.
  4. Fondsstyret skal haldast orientert om søknader som ikkje er sakshandsama, tilsagnsportefylgje og likviditet.
  5. Ved forvaltning av fondsmidlane skal det leggjast vekt på låg finansiell risiko og høg likviditet. Fondsmidlane skal plasserast på renteberande konto. Renter og avdrag skal tilbakeførast fondet.

 

Årsmelding og rapporteringsplikt

  1. Fondsstyret legg årleg fram rekneskap og melding til heradsstyret.
  2. Kopi av rekneskap og årsmelding skal sendast fylkesmannen og fylkeskommunen.

 

Klage

Ein part kan klaga eit vedtak av fondsstyret inn til klagenemnda etter forvaltningslova § 28.

3 eller fleire medlemar av heradsstyret kan bringa ei sak inn til kontroll av lovgrunnlaget etter kommunelova §59.

 

Godkjenning av vedtektene

Heradsstyret vedtek vedtektene for kraftfondet. Det same gjeld endringar i desse. Vedtektene og endringane av desse skal godkjennast av Fylkesmannen.

Kopi av godkjente vedtekter skal sendast fylkeskommunen.

 

Føremålet med Kraftfondet og reglement for Kraftfondet må ein sjå på særskild, etter at Strategisk næringsplan er vedteke.