Kulturskulen tilbyr enkeltundervisning på tverrfløyte.
Påmelding på Voss Herad si heimeside via Kultur, idrett og fritid.
De kan koma med ynskje i påmeldinga.
Aldersgrense: Frå 7 år.
Utmelding: På epost til oddvar.nostdal@voss.herad.no
På tverrfløyte vil du få individuell undervisning med ein speletime i veka. Du vil også kunna få tilbod om å spela i grupper og i orkester/korps.
Det første året spelar dei fleste på fife, som er ei forenkla nybyrjarfløyte. Fifen har same munnstykke som tverrfløyta, men har opne hol i staden for klaffar slik som blokkfløyta.
Likar du å spela blokkfløyte vil du garantert lika å spela både fife og tverrfløyte.
Tverrfløyta er det høgast klingande instrumentet i treblåsefamilien. Ho består av tre delar; hodestykke, kropp og fot. I motsetnad til blokkfløyta held me dette instrumentet ut til sida, altså på tvers, og difor vart navnet tverrfløyte. Me får lyd i fløyta ved å blåsa luft mot den borterste kanten på blåseholet i hodestykket slik at lufta deler seg, og halvparten av lufta går ned i holet medan den andre halvparten går utanfor. Ulike tonehøgder får me ved å trykka ned forskjellige kombinasjonar av klaffane, og ved endringar i luftstraumen. Tverrfløyta har ein vakker og melodisk klang.
Det vert forventa at elevar som lærer å spela eit orkesterinstrument også deltek i Kulturskulen sine junior- og rekrutteringsorkester.
Breiddetilbod.
Overordna mål for eleven:
- Oppleva meistringsglede
- Verta ein aktiv lyttar
- Delta i samhandling og aktivisering.
Læringsmål breiddetilbod:
Meistra basisferdigheiter.
Delta i samspel og sosialt fellesskap.
Læra gjennom leik, utforsking, eksperimentering og refleksjon.
Kjenna til grunnleggjande musikkfaglege omgrep.
Formidla musikk på ein relevant arena.
Spesielt for tverrfløyte:
Bli kjent med fløyta og delane ho er sett saman av.
Spelestilling og kroppshaldning.
Få lyd i fløyta, i byrjinga berre på munnstykket.
Fokus på å spela sterke, klare og opne tonar.
Ansats og blåseteknikk.
Korleis me jobbar for å oppnå måla:
Forventningar til eleven:
Møter til timane, deltek aktivt og positivt.
Øver heime mellom timane.
Tek godt vare på instrumentet.
Forventningar til læraren:
Godt forberedt til timane.
Gjev rette utfordringar.
Syrgjer for at eleven veit måla sine.
Syrgjer for at eleven opplever tryggleik og trivsel.
Vurdering:
Kjernetilbod.
Overordna mål for eleven:
Oppnå gode ferdigheiter på instrumentet sitt.
Oppleve meistringsglede.
Utvikla evne til samarbeid og samspel.
Bli ein ressursperson som bidreg til eit levande kulturliv.
Nybegynnarstadiet på FIFE. (Tidsrom: ½ - 1 ½ år):
Bli kjent med fife-fløyta og delane ho er sett saman av.
Spelestilling og kroppshaldning.
Få lyd i fløyta, i byrjinga berre på munnstykket.
Fokus på å spela sterke, klare og opne tonar.
Ansats og blåseteknikk.
Oppvarming og klangøving.
Dei enklaste noteverdiane og pausane.
Korte og enkle melodiar som hovedsakleg vert spelte på gehør.
Notelinjene og G-nøkkelen.
Notane frå D1 til D2 innanfor C-dur skala.
Repetisjonsteikn.
Gode øvingsvanar. Foreldre er viktige støttespelarar her.
Innøvingsteknikk. (Korleis øva inn eit stykke.)
Avspenningsøvingar.
Gradvis innføring i å spela etter notar.
Spela saman med piano (eller ei anna fløyte) for å auka forståinga av rytme, takt og harmoni.
Pulsfølelse ved å spela mens ein går.
Øva opp gehøret ved å herma etter lærar.
Spela for andre og delta på konsertar.
Skildnaden på ansats og bindeboge (legato).
Innleiingsstadiet på tverrfløyte. (Tidsrom: 1 – 2 år.):
Bli kjent med tverrfløyta og delane ho utgjer.
Korleis ein best tek vare på fløyta. Pussing og førehandsreglar.
Lesa og spela notane frå D1 til A2.
Spela melodiar med eitt forteikn, ein # eller ein b.
Spela F-dur og G-dur skala utanåt.
Enkel artikulasjon.
Få eit godt utganspunkt for fingerteknikk, tungeteknikk, blåseteknikk og pusteteknikk.
Lesa enklare notar, rytmar og pausar. Læra hus 1 og hus 2 og Da capo al fine.
Takt og taktart: 4/4-, 3/4- og 2/4-takt.
Rytmeøvingar.
Improvisera.
Læra nokre utvalde melodiar utanåt.
Spela i ensemble, fortrinnsvis korps.
Mellomstadiet. (Tidsrom: 1 – 3 år.):
Lesa og spela notane frå C1 til G3.
Spela melodiar med opp til 4 b’ar og 3 kryss.
Spela og øva alle durskalaer med opp til 4 b’ar og 3 kryss utanåt.
Spela og øva treklangar og firklangar.
6/8- og 9/8-takt. Alla breve.
Dal segno, Coda.
Avansert artikulasjon, blanding av bogar og ansats. Staccato og tenuto.
Øva opp ein god fingerteknikk og tungeteknikk (dobbeltunge).
Bli habil i notelesing og Prima Vista-lesing.
Bruk av diafragma for å ”støtta” klangen/tonen.
Øvingar med overtonar med tanke på 3. oktav.
Intonasjon.
Innføring i triller.
Innføring i styrkegrader.
Frasering.
Byrja med enkle etydar.
Transponera opp ein oktav.
Høgare nivå. (Tidsrom: 3 – 5 år.):
Lesa og spela notane opp til C4.
Spela stykke med opp til 5 b’ar og 5 kryss.
Spela alle dur-skalaer utanåt + moll-skalaer med opp til 2 b’ar og 2 kryss utanåt.
Spela skalaer i tersgang. Treklangar og firklangar i omvending.
Heiltoneskala og kromatisk skala.
12/8-takt. 5/8- og 7/8-takt (skeive taktartar.)
Mageansats (med diafragma) og fingeransats.
Få ein briljant fingerteknikk.
Trippeltunge.
Triller: Alle halvtonetrinns- og heiltonetrinnstriller.
Transponera ein tone opp eller ein tone ned.
Øvingar for ein god 1.oktav (djupn).
Øvingar for god fleksibilitet (store sprang).
Flattertunge.
Syngja samstundes som ein spelar (for å opna opp i halsen).
Læra om og spela i ulike stilartar.
Spela kammermusikk.
Interpretasjon.
Forslag og etterslag.
Spesielt for tverrfløyte:
Bli kjent med tverrfløyta og delane ho utgjer.
Korleis ein best tek vare på fløyta. Pussing og førehandsreglar.
Spelestilling og kroppshaldning.
Innføring i skalaer og treklangar.
Korleis me arbeider for å oppnå måla:
Individuell undervisning.
God kommunikasjon med foreldre.
Konsertar og framføringar.
Klare mål.
Evaluering etter kvart undervisningsår.
Samarbeid med lokale korps og orkester.
Forventningar til eleven:
Godt forebudd til timane.
Systematisk heimearbeid.
Positivt til stades på timane.
Deltek på konsertar og arrangement.
Forventningar til læraren:
Godt førebudd til timane.
Gjev innføring i korleis ein øver.
Gjev rette utfordringar.
Syrgjer for at eleven veit måla sine, og når dei er nådd.
Syrgjer for tryggleik og trivsel.
Er eit forbilde for eleven.
Vurdering: