Direksjon

Dirigering.

Kulturskulen tilbyr enkeltundervisning i dirigering.

Påmelding på Voss Herad si heimeside via Kultur, idrett og fritid.

De kan koma med ynskje i påmeldinga.

Aldersgrense: Frå 12 år.

Utmelding: På epost til oddvar.nostdal@voss.herad.no

Mål:

Gi elevene grunnleggende innføring i dirigentfaget.

Elevene skal etter endt opplæring kunne fungere som ressurser for eksempelvis lokale skolekorps.

Undervisningen skal gi grunnlag og faglig fundament for videre fordypning og/eller utdanning innen direksjon.

Elevene skal nå et høyt nivå innen dirigentfaget, tilsvarende forventet nivå på hovedinstrument ved eksempelvis musikklinje på videregående skole.

Innhold.

Det praktiske tillegges stor vekt. Elevene skal gjennom hele undervisningsforløpet få dirigere flere ensembler, med oppfølging og veiledning både individuelt og i grupper.

Undervisningen har også en teoretisk del, generell teori, partiturlesing og partiturforberedelse.

Elevene vil i stor grad observere hverandre, og slik kunne lære å analysere og reflektere over ulike former for prøveteknikk.

Opptakskrav.

Det forventes høyt nivå på sitt hovedinstrument, og en viss grunnferdighet innen teori.

Viktigst, at eleven har interesse for å dirigere.

Kulturskulen tilbyr enkeltundervisning og gruppeundervisning i dirigering.

I Noreg har det tradisjonelt vore lite tilbod innan utdanning og undervisning av dirigentar. I den seinare tida har det vore ein betring ved studietilbod på på bachelor- og masternivå. Likevel er dirigentopplæring på ungdomsnivå svært begrensa og for det meste basert på korte enkeltkurs. 

Voss kulturskule tilbyr som første kulturskule i landet opplæring i dirigering, og ynskjer med dette å bidra til å utvikla Noreg som dirigentnasjon. Det er stort behov for fagkompetanse innan dirigering i distrikta sitt frivillige musikkliv, og eit nært samarbeid med det lokale musikklivet er viktig. 

Dirigering er eit fag som krev eigenøving og utvikling over tid på samme måte som eit instrument. Gjennom opplæringa skal det skapast bevisstheit og forståing rundt dette.

Elevane har praksis i ulike ensembler gjennom heile skuleåret.

Bjørn Breistein underviser i dirigering: bjoern.breistein@outlook.com

Overordna mål for eleven

Få forståing for dirigering som eige fag.

Oppleva meistringsglede.

Bli i stand til å uttrykka eigen musikalitet gjennom dirigering.

Bli ein lyttande musikar.

Få grunnlag for vidare fordjuping og utdanning innan dirigering.

Forventningar til eleven

Møter til timane, deltek aktivt og positivt.

Er førebudd, øver grunnteknikk heime og førebur aktuelle partitur.

Forventiningar til læraren

Godt førebudd til timane.

Gjev rette utfordringar.

Bevisstgjer elevane sine mål.

Sørgjer for at elevane trivst og opplever meistring.

Vurdering

Klare mål og evaluering undervegs.

Innleiande undervisning, fyrste undervisningsmånader

Dirigering i kulturskulen er eit fag for vidarekomne elevar. Eit høgt nivå på eige instrument er forventa i tillegg til gode kommunikasjonsevner og modenheit. Elevane vert underviste individuelt og i grupper.

Innføring i grunnleggjande dirigentteknikk

Praksis med repertoar som gjev overkommelege dirigentmessige utfordringar.

Læra grunnleggjande taktfigurar og automatisera desse med jevn, flytande rørsle.

Dirigera liggjande 8-tal for å øva opp ein jevn flyt i armen.

Ei jevn armrørsle vert førebels prioritert framfor artikulasjon m.m.

Enkle øvingar for å gjera armane uavhengige av kvarandre.

Enkle kommunikasjonsøvingar, setja innsatsar med augekontakt, innpust og innslag med venstre arm.

Innføring i grunnleggjande partiturstudiar

Studieteknikkar, linjetenkjing.

Grunnleggjande instrumentforståing, fokus på blåseinstrument og slagverk.

Grunnleggjande interpretasjonsmetodikk.

Kommunikasjon og prøveteknikk

Haldning og kroppsspråk.

Bruk av blikk, vektleggjing av augekontakt.

Munnleg kommunikasjon, innføring i effektiv instruksjon.

Mellomstadiet, andre halvår

Utvida dirigentteknisk verktøykasse

Artikulasjon, eksempelvis skilja staccato og legato.

Introdusera ulike plan, horisontalt og vertikalt, og hensikt og funksjon med desse.

Fleire taktfigurar, ulike taktartar, vekslande taktartar og teknikk knytta til desse.

Større tryggleik knytta til tempo og større generell kontroll på ensemblet.

Vidare partiturstudiar

Bli kjent med symfonisk repertoar.

Forståing for fleire instrument og grunnleggjande omgrep om strykeinstrument.

Auka vanskegrad på repertoar knytta til praksis.

Kommunikasjon

Auka bevisstheit på eiga rolle i praksissituasjonen.

Teknikkar for bruk av blikk og armar i ordlaus kommunikasjon med musikarar.

Læra problemløysing i forhold til musikalske og instrumentale problemstillingar.

Fordjupingsnivå, etter første undervisningsår 

Dirigentteknisk mognad

I stand til å leia ensembler på høgt nivå med trygg grunnteknikk.

Vektleggjing av det espressive, i større grad vera i stand til å uttrykka eigen musikalitet 

gjennom dirigeringa si.

Utvida partiturforståing

Formanalyse

Utvida kunnskap om orkesterinstrument.

Innføring i interpretasjonshistorie, forståing for ulike tolkingar og tradisjonar.

Kunna begrunna eigne musikalske val på ein reflektert måte.

Trygg kommunikasjon

Bli ein trygg dirigent.

Forstå ulike ensembler sine behov i forhold til alder, nivå, osv.

Kunna utvikla ensembler på ulike musikalske nivå, og leia desse på ein måte som gjev utøvarane meistringsfølelse og speleglede.

Praksis

Elevane vert gjevne ei brei plattform i praktisk dirigering gjennom oppgåver i det lokale musikklivet.

Skuleåret vert avslutta med ein konsert der alle elevane får opptre på dirigentpodiet med sjølvstendige oppgåver.

Praksisensembler

Voss Skulemusikklag

Voss Skulemusikklag juniorkorps

Ensemble med Distriktsmusikarar

Orkesteret Fossegrimen

Fossekallen juniororkester

Voss Gutekor

Voss Musikklag

Det er meir å lesa om faginnhaldet i kulturskulen i den nasjonale rammeplanen: http://kulturskoleradet.no/rammeplanseksjonen/rammeplanen

Lærarar